Minipizza Recept

   2010-01-24  20:46:52    Stuffs


Hur man gör degen.

1. Smula ner jästen i en degbunke.
2. Ljumma vattnet och oljan till 37 grader. Häll degspadet över jästen
och rör om tills den är upplöst. Tillsätt saltet.

3. Arbeta in största delen av mjölet med maskin
eller för hand tills degen släpper från bunkens kanter.
Ta upp degen på en mjölad arbetsbänk. Knåda in resten av mjölet.

4. Dela degen i lika stora delar.
Forma dem till runda bullar. Mjöla dem på ytan så att de inte torkar ut.
Låt dem jäsa på mjölad arbetsbänk under en bakduk ca 30 min.

5. Förbered under tiden fyllningarna.
6. Kavla ut bullarna till små runda kakor 10-12 cm i diameter.
Lägg dem på smorda plåtar eller bakplåtspapper.

7. Strö först lite riven ost på degen och bred sedan på ett tunt lager tomat-fyllning.
Lämna gärna kanterna fria så att de blir frasiga under gräddningen.
8. Lägg därefter på önskad fyllning. Krydda. Täck med riven ost.
9. Grädda pizzorna mitt i ugnen i 250 grader, 8-10 min.
I varmluftsugn gräddas pizzorna i 225 grader, ca 10 min.

Kommentarer


*Inget spam
*Ingen bloggreklam! Vill jag tipsa dig så frågar jag!
*Alla olämpliga kommentarer tas bort direkt!
*Var en snäll Cutie nu~


Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (bara jag som ser)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildlänkar






Affiliator.com

RSS 2.0